شاخص موفقیت ۳.۳.۲ – برچسب‌ها یا راهنما‌ها

برای عناصر صفحه برچسب بگذارید و راهنما ارائه کنید.

توضیحات

به‌احتمال زیاد بر روی وب‌سایت شما بخش‌هایی وجود دارد که کاربران را ملزم به درج برخی اطلاعات می‌کنند. این اطلاعات ممکن است در یک صفحهٔ تسویه حساب برای خرید کالا، فرم تماس یا بخش ثبت‌نام برای دریافت خبرنامه از کاربران خواسته شده باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که کاربرانتان می‌دانند وقتی به یکی از این عناصر در وب‌سایت شما می‌رسند، چه چیزی از ‌آن‌ها خواسته می‌شود.

بدون برچسب‌ها و توضیحات واضح، کاربرانتان درست نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند.

روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت «برچسب‌ها یا راهنما‌ها»

  • برای فیلد‌های ورودی برچسب‌های واضح و مفید در نظر بگیرید.
  • اگر پر کردن یک فیلد، مستلزم رعایت یک الگوی خاص است، مثالی از آن الگو را در کنار فیلد نمایش دهید. مثلاً در فیلد‌هایی که کاربران قرار است تاریخ را وارد کنند، فرمت ورود تاریخ را در قالب یک مثال نشان دهید.
  • فیلد‌های الزامی را با یک نماد علامت‌گذاری کنید و قبل از فرم توضیح دهید که این نماد چه معنایی دارد.
  • متن برچسب‌ها را ساده انتخاب کنید – توضیحات اضافی ممکن است اثر عکس داشته باشد. عباراتی نظیر «نام»، «ایمیل» یا «متن پیام»، کاملاً گویا و کافی هستند.
  • همین رویه، دربارهٔ راهنما‌ها هم صدق می‌کند، «فیلد‌های الزامی با رنگ قرمز و علامت ستاره مشخص شده‌اند» و «برای ارتباط با ما این فرم را پر کرده و دکمه ارسال را بفشارید»، کاملاً گویا است و کار را راه می‌اندازد.

نکته‌ها

  • راهنما‌ها باید نحوه استفاده از ویژگی های حسی را در نظر بگیرند.
  • اگر می‌خواهید آن‌ها را با رنگ برجسته کنید، به این فکر کنید که چگونه استفاده از رنگ بر مواردی مانند فیلدهای ضروری تأثیر می‌گذارد. فقط با رنگ برجسته نکنید، از یک علامت خاص (مثلا آیکون‌ هشدار) هم برای این کار استفاده کنید.
  • شناسایی خطا‌ها را هم در نظر بگیرید و مطمئن شوید وقتی کاربران در فرم‌ها اشتباه می‌کنند، راهنما‌های مفیدی ارائه می‌دهید.

بهتر است لینک‌های زیر را ببینید:

پدیدآورندگان:

مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی

error: اجازه کپی محتوا وجود ندارد