شاخص موفقیت ۲.۴.۱۰ – عناوین بخش‌ها

شاخص «عناوین بخش‌ها» از شما می‌خواهد که محتوا را با استفاده از هدینگ‌ها (Headings) سازماندهی کنید.

توضیحات

تفکیک بخش‌ها (Sections) با کمک هدینگ، به کاربران شما در درک ساختار وب‌سایتتان کمک می‌کند. بیشترین نفع این کار به کسانی می‌رسد که تمرکز کافی برای به خاطر سپردن مکان قرارگیریشان ندارند یا به دلیل آسیب بینایی، از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند و برای پیمایش در صفحه، از هدینگ‌ها کمک می‌گیرند.

شما می توانید با تضمین اینکه تمام محتوای وب‌سایتتان با عناوین واضح و قابل فهم تقسیم‌بندی می‌شود، به این کاربران و همه افراد دیگر کمک کنید.

روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت «عناوین بخش‌ها»

برای هر مفهوم یا موضوع جدید در محتوای خود عنوانی اضافه کنید (مثلاً، یک مقاله با موضوع سفر، ممکن است دارای عنوان‌هایی باشد که بخش‌های متمایز مربوط به غذاخوری، حمل و نقل و اقامت را نشان می دهد).

موارد استثنا

اگر تنها یک موضوع یا مفهوم در یک صفحه وب وجود داشته باشد می‌توانید صرفاً از یک هدینگ در آن صفحه وب استفاده کنید.

نکته‌ها

بخش، (Section) قسمتی مستقل از محتوای متنی است که به یک یا چند موضوع یا مفهوم مرتبط می‌پردازد.

یک بخش ممکن است از یک یا چند پاراگراف تشکیل شده باشد و مواردی همچون جدول، فهرست، گرافیک و بخش‌های فرعی را هم دربر بگیرد.

حواستان به این نکته هم باشد که متنتان را با درج هدینگ‌های زیاد، شلوغ و سخت‌خوان نکنید.

رعایت این شاخص ممکن است در برخی متن‌های خاص لازم نباشد؛ مثلاً در جایی که وب‌سایت شما، متون تاریخیِ خلاصه نشده‌ای را منتشر می‌کند که از عنوان در آن متون استفاده نشده است.

بهتر است لینک‌های زیر را ببینید: 

پدیدآورندگان:

مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی