عناصر بدون درخواستی از سوی کاربران نباید تغییر کنند.

توضیحات

برخی از کاربران شما با تغییراتی که به شکل خودکار در عناصر صورت می‌گیرد، به مشکل برمی‌خورند. اقدامات غیر‌منتظره می‌تواند تمرکز آن‌ها را مختل کند و از رسیدن به اهدافشان باز دارد. با سپردن اختیار تغییر عناصر به کاربران و اجتناب از به‌کار بردن عناصری که به شکل خودکار تغییر می‌کنند، به آن‌ها کمک کنید.

تغییر بدون درخواست مخصوصاً برای کاربرانی که با صفحه‌کلید پیمایش می‌کنند و همچنین افراد دارای آسیب بینایی یا محدودیت‌های شناختی، مشکل‌ساز است.

روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت « تغییر بر مبنای درخواست کاربران»

  • اگر عنصری مثل یک خبر‌رسان زنده دارید که به شکل خودکار به‌روز می‌شود، حتماً امکانی تعبیه کنید که کاربران بتوانند آن را متوقف کنند و فقط در صورت نیاز به‌روز کنند.
  • همه لینک‌ها در یک پنجره باز می‌شوند؛ مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد؛ (مثلاً لینک به متن پیاده شدهٔ یک فایل ویدئو)
  • اگر قرار است لینکی در یک پنجره جدید باز شود، کاربران قبلاً از آن مطلع شده‌اند (مثلاً از طریق متن Anchor یا یک نماد).
  • وقتی تمام فیلد‌های یک فرم پر شد، ارسال به صورت خودکار انجام نمی‌گیرد.
  • هرگونه تغییر مسیر (Redirect) از یک صفحه به صفحه دیگر بی هیچ  معطلی صورت می‌پذیرد.

نکته‌ها

استفاده از گزینه اضافه کردن دکمه مکث (Pause) تا جایی که ممکن است خودداری کنید، این گزینه به اندازهٔ دادن کنترل کامل به کاربران، دسترسی‌پذیری را فراهم نمی‌کند.

این شاخص بر مبنای شاخص‌های ۲.۲.۲ – وقفه، توقف و مخفی کردن و ۳.۲.۲ – حالت ورودی و با حذف برخی موارد استثنا تنظیم شده است؛ بنابراین ممکن است با رعایت دو شاخص مذکور، پیش‌تر انتظارات شاخص حاضر را بر‌آورده کرده باشید.

بهترین راه برای تغییر مسیر کاربر (Redirect) از یک صفحه وب به صفحه دیگر این است که این کار را بدون اطلاع او انجام دهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که فایل htaccess. را که در Root directory وب‌سایت قرار دارد، ویرایش کنید. (همه سرور‌ها اجازه دسترسی به این فایل را نمی‌دهند؛ می‌توانید این موضوع را با میزبان وب‌سایت در میان بگذارید).

بهتر است لینک‌های زیر را ببینید: 

پدیدآورندگان:

مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی