شاخص موفقیت «سه چشمک» یا «آستانه تحمل» ناظر بر این نکته است که هیچ محتوایی (مانند تصاویر GIF) نباید در بازه زمانی یک ثانیه، بیش از سه‌بار چشمک بزند.

توضیحات

محتوای فلش‌زن (Flashing content) در یک وب‌سایت ممکن است برای کاربرانی که از اختلالات تشنجی حساس به نور (Photosensitive seizure disorders) مثل صرع رنج می‌برند، مشکل‌زا باشد. محتوای فلش‌زن حتی می‌تواند در این دسته از کاربران باعث ایجاد تشنج شود.

روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت «سه چشمک یا آستانه تحمل»

هرگز محتوایی را که در هر ثانیه بیش از سه‌بار چشمک می‌زند، به وب‌سایتتان اضافه نکنید.

موارد استثنا

یک استثنا برای این دستورالعمل بر‌اساس اندازه محتوای فلش وجود دارد، اما توصیه می‌کنم آن را نادیده بگیرید و اجازه ندهید چیزی بیش از سه‌بار در ثانیه چشمک بزند.

“منطقه ترکیبی چشمک‌هایی که به طور همزمان رخ می دهند بیش از 006/0 استرادیان در هر میدان بینایی 10 درجه روی صفحه نمایش (25٪ از هر میدان بینایی روی صفحه نمایش) در فاصله دید معمولی را اشغال نمی‌کند.”
منبع نقل قول ⇱

[تعریف بالا از موارد استثنا برای شاخص موفقیت «سه چشمک یا آستانه تحمل» به دلیل پیچیدگی مفهومی بهتر است نادیده گرفته شود.]

نکته‌ها

«فلش»، چیزی متفاوت از «چشمک» است (رجوع کنید به شاخص موفقیت «مکث، توقف و پنهان کردن» ). محتوای چشمک‌زن ممکن است باعث ایجاد حواس‌پرتی جدی در کاربران شود اما موجب تشنج نمی‌شود.

اگر محتوایی در یک ثانیه بیش از سه‌بار چشمک بزند، «فلش» به حساب خواهد آمد.

بهتر است لینک‌های زیر را ببینید:

پدیدآورندگان:

مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی

برچسب‌های به‌کار رفته در این مقاله:

دسته‌بندی موضوعی:


یک پاسخ به “شاخص موفقیت ۲.۳.۱ – «سه چشمک» یا «آستانه تحمل»”