شاخص «ورود اطلاعات تکراری» ناظر بر این نکته است که وبسایتها باید امکان ورود خودکار اطلاعات را برای آن بخش از اطلاعات که قبلاً در طول پروسه جاری از کاربر خواسته شده فراهم کنند.
توضیحات
وقتی کاربر در حال انجام یک فرآیند چند مرحلهای است، ممکن است نیاز به کمک داشته باشد، به خصوص زمانی که اطلاعات مورد نیاز در بیش از یک مرحله پرسیده میشود. اجبار کاربران به یادآوری، تایپ مجدد یا تکرار اطلاعات در طول یک فرآیند، به دلیل ناتوانیهای شناختی، برای برخی از کاربران ممکن است دشوار باشد. کاربرانی که با مشکل حافظه روبرو هستند یا دچار خستگی ذهنی میشوند، از قابلیتِ پرشدن خودکار فیلدها با اطلاعاتی که قبلاً وارد کردهاند، بهرهمند خواهند شد.
انجام فرآیندهای چندمرحلهای را برای کاربران آسانتر کنید. اطلاعات یکسان را دو بار در یک جلسه کاربری درخواست نکنید. برخی از افراد دارای ناتوانیهای شناختی در بهخاطر سپردن آنچه قبلاً وارد کردهاند، مشکل دارند.
روش انطباق با شاخص ورود اطلاعات تکراری
در صورتی که در طول یک فرآیند نیاز باشد کاربر اطلاعاتی را که قبلاً در همان فرآیند ارائه داده است، دوباره وارد کند، آن اطلاعات باید بهصورت خودکار پر شوند یا برای انتخاب در دسترس قرار گیرند.
موارد استثنا
موقعیتهایی که درخواست برای ورود مجدد اطلاعات مجاز است عبارتند از:
- ورود مجدد اطلاعات به منظور رعایت اصول امنیتی
- زمانی که اطلاعات واردشدهٔ قبلی، دیگر معتبر نیست
نکتهها
قابلیت پرکردن خودکار مرورگرها (Auto-fill) کافی نیست.
وبسایت شما نیازی به نگهداشتن اطلاعات کاربر بین جلسات مجزا ندارد.
در دسترس قرار دادن اطلاعات میتواند شامل موارد زیر باشد:
- پرکردن خودکار (Auto-fill feature)
- ارائهٔ گزینههای کشویی یا Drop Down Options (منظور لیست بازشونده است)
- یک کادر تأیید (چکباکس) برای کپیکردن پاسخهای قبلی کاربران در فرم
بهتر است لینکهای زیر را ببینید:
- شرح شاخص موفقیت در کنسرسیوم وب: ↗Redundant Entry 3.3.7 – Level A ↗
- شاخص موفقیت ۳.۳.۸ – تسهیل احراز هویت
- شاخص موفقیت ۳.۳.۹ – تسهیل احراز هویت (افزایش یافته)
پدیدآورندگان:
- مترجم: امید هاشمی
- ویراستار فنی: آرتا مکبری