رعایت قانون «جهت قرارگیری صفحه (Orientation)» مستلزم این است که وبسایت طوری طراحی شود که هم برای نمایش عمودی و هم افقی مناسب باشد.
توضیحات
برخی کاربران یک تراز ترجیحی یا نیاز فیزیکی (عمودی یا افقی)، دارند و احتیاج دارند محتوای وبسایت با نیاز آنها مطابقت داشته باشد. بعضی هم ممکن است دچار اختلالات بینایی باشند و بر همین مبنا، یک شیوه نمایش را بر دیگری ترجیح دهند.
اغلب وبسایتها خودبهخود این دستورالعمل را رعایت میکنند و خود را بر مبنای موقعیت انتخابی مخاطب، مطابقت میدهند.
روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت «جهت قرارگیری صفحه»
- تمام بخشهای محتوا باید در هر دو شیوه نمایش، معنای خود را حفظ کند.
- تمام بخشهای محتوا باید در هر دو شیوه نمایش، عملکرد خود را حفظ کند.
موارد استثنا
وقتی استفاده از یک تراز خاص اجتنابناپذیر باشد؛ مثلاً:
- یک عکس افقی که برای نمایش در حالت عمودی بیش از حد کوچک است.
- در جایی که یک عرض یا ارتفاع خاص، برای تحقق یک عملکرد، ضروری است.
بهتر است لینکهای زیر را ببینید:
- شرح شاخص موفقیت در کنسرسیوم وب: ↗Orientation (1.3.4 – Level AA) ↗
پدیدآورندگان:
مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی