شاخص موفقیت ۲.۴.۸ – موقعیت

«موقعیت» از شما می‌خواهد که به کاربران اطلاع دهید که در هر لحظه، در کجای وب‌سایت شما هستند.

توضیحات

برخی کاربران ممکن است در درک ساختار وب‌سایت شما با مشکل مواجه شوند. آن‌ها ممکن است در میان صفحات وب‌سایت شما گم شوند؛ این اتفاق به خصوص در تعاملاتی نظیر تسویه حساب رخ می‌دهد که ممکن است نیازمند تکمیل فرم‌هایی در چند صفحه متفاوت باشد.

شما می‌توانید با مشخص کردن موقعیت کاربران در وب‌سایتتان، در این مورد خاص به آن‌ها کمک کنید.

روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت «موقعیت»

  • از برِدکرام‌ها (Breadcrumbs) برای نشان دادن موقعیت کاربران استفاده کنید. دقیقاً مشخص کنید که کاربران کدام زنجیره را دنبال می‌کنند و در حال حاضر در کجای زنجیره قرار دارند. برای مثال، شما اینجا هستید: خانه > ماهی > ماهی باس؛ و
  • یک «نقشه سایت» برای وب‌سایتتان طراحی کنید تا کاربران بتوانند ابزار جایگزینی برای مسیریابی در وب‌سایت شما داشته باشند. (نگاه کنید به شاخص موفقیت ۲.۴.۵ – مسیر‌های چند‌گانه) نقشه را در جایی مثل هدر (Header) قرار دهید که پیدا کردنش ساده باشد.

نکته‌ها

وقتی عنوان‌ها، عباراتی متشکل از یک تا سه کلمه هستند، در Breadcrumb ها عین عبارات را کامل به کار ببرید.

بهتر است عناوین طولانی را در Breadcrumb ها کوتاه کنید. مثلاً، عبارت طولانی «راهنمای ماهی‌های عجیب و غریب» را در Breadcrumb می‌توانید به صورت «ماهی‌های عجیب و غریب»، خلاصه کنید.

در فرآیند‌هایی که چند صفحه طول می‌کشند، (مانند سبد خرید)، تمام مراحل فرآیند را نشان دهید و محل حضور کاربر را برجسته کنید.

اگر وب‌سایت شما تعداد زیادی Breadcrumb دارد، احتمالاً باید به فکر مدل دیگری برای سازماندهی وب‌سایتتان باشید.

از عناوین صفحاتی که در زیر‌عنوان‌ها (Subheadings) سازماندهی شده، برای مرتب کردن «نقشه سایت» استفاده کنید.

بهتر است لینک‌های زیر را ببینید: 

پدیدآورندگان:

مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی

error: اجازه کپی محتوا وجود ندارد