شاخص موفقیت ۱.۴.۲ – مدیریت صدا‌ها

هیچ صدایی نباید خودکار پخش شود.

توضیحات

پخش خودکار صدا‌ها ممکن است باعث حواس پرتی یا سردرگمی کاربران، به خصوص افراد دچار اختلالات شناختی یا آن‌ها که از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند، بشود.

روش صحیح انطباق با شاخص موفقیت «مدیریت صدا‌ها»

از هیچ صدایی که پخش آن به‌طور خودکار اتفاق می‌افتد استفاده نکنید.

موارد استثنا

اگرچه از نظر فنی می‌توانید با افزودن دکمه‌هایی مثل وقفه، ساکت کردن و توقف به پخش‌کننده صوت، این بخش از شیوه‌نامه را دور بزنید اما به هر حال استفاده از پخش خودکار، ایده بدی محسوب می‌شود. قطعاً تمایل ندارید کاربرانتان برای پیدا کردن کنترل‌کننده‌های صدا، تمام وب‌سایتتان را جستجو کنند.

یک استثنا در مورد صدا‌هایی وجود دارد که زمان پخش آن‌ها کمتر از سه ثانیه است. شما حتی از این هم صرفنظر کنید. یک صدا به طول سه ثانیه هم حتی می‌تواند حواس کاربران را پرت کند؛ از جمله آن‌هایی‌که در حفظ تمرکز دچار مشکل (Cognitive Impairment) هستند.

نکته‌ها

نگران استفاده از صدا‌ها نباشید. اتفاقاً صدا می‌تواند برای یک وب‌سایت خیلی هم خوب باشد؛ فقط باید به کاربران اجازه بدهید خودشان انتخاب کنند که چه وقت آن را پخش کنند.

بهتر است لینک‌های زیر را ببینید:

پدیدآورندگان:

مترجم: امید هاشمی
ویراستار فنی: آرتا مکبری
ویراستار فنی دوم: حسین شرفی

error: اجازه کپی محتوا وجود ندارد